Ο Πρώτος χορευτής της Εθνικής Λυρικής

Με την έμπειρη οπτική ματιά του Κυριάκου Κοσμίδη, Πρώτου Χορευτή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής από το 1992 και Χορογράφου, που μιλά στο digital01.gr

Ας τον συστήσουμε αρχικά!

Ο Κυριάκος Κοσμίδης ξεκίνησε την καριέρα του ως χορευτής στο Αέναον Χοροθέατρο Daniel Lommel. Συνέχισε στον Καναδά, Les ballets jazz de Montréal. Ενδιάμεσα ως guest στην Ισπανία στο Ballet classico de Catalunya κάνει την πρώτη του επαφή με ρόλους του κλασικού ρεπερτορίου. Επόμενος σταθμός του είναι η ομάδα Bat-Dor Dance Company στο Ισραήλ. Σημαντικότερη συνεργασία του είναι με το Ballet Victor Ullate της Μαδρίτης, όπου θα παραμείνει για δύο χρόνια.
Με την επιστροφή του στην Ελλάδα και παράλληλα με την Εθνική Λυτική Σκηνή, χορογραφεί έργα του κλασικού ρεπερτορίου αλλά και του αρχαίου δράματος στην ομάδα Θεατροκίνηση όπου είναι συνιδρυτής με τον Ι. Σιδέρη, κρατώντας παράλληλα και τους πρωταγωνιστικούς ρόλους, ερμηνεύει στο θέατρο, την τηλεόραση, τον κινηματογράφο, συνεργάζεται ως χορογράφος με διάφορους σκηνοθέτες σε πολλές παραγωγές.

Αναλυτικά τα όσα ανέφερε για τους ρόλους αλλά και σχετικά με την χορογραφία’

‘Έκανα καριέρα ειδικά σαν κλασικός χορευτής, πρώτος χορευτής της Λυρικής Σκηνής σε πρωταγωνιστικούς ρόλους όπως Ζιζέλ, Ωραία Κοιμωμένη, Μπαγιαντέρα, Δον Κιχώτης. Παράλληλα, επειδή έχω τις ανησυχίες μου και επειδή δεν είμαι 100% fan του κλασικού χορού, σαν σύγχρονος χορευτής μου άρεσε περισσότερο η ελεύθερη αλλά και πιο πολύπλοκη κίνηση.
Παράλληλα έκανα και παραγωγές εκτός Λυρικής Σκηνής με ομάδες χορού, με τον τίτλο »Θεατροκίνηση»,με στοιχεία από θέατρο αλλά και κίνηση με τον Ισίδωρο Σιδέρη, με τον οποίο κάναμε συμπαραγωγές με το Μέγαρο, την Λυρική Σκηνή, με ΔΗΠΕΘΕ, κλασικό ρεπερτόριο όπως ΄΄Ματωμένο Γάμο», »Βάκχες», »Τρωάδες». Χορογραφούσα αλλά και είχα πρωταγωνιστικούς ρόλους. Είχα πάντα θεατρικές ανησυχίες και με την ομάδα ‘Θεατροκίνηση», είχαμε ως βάση το θέατρο, υπήρχε πάντα λόγος αλλά υπήρξαν και άλλες παραγωγές που συμμετείχα όπως το West Side Story σε σκηνοθεσία του Φασουλή που ήταν αμιγώς θεατρική παράσταση καθώς σαν musical είχε στοιχεία χορού.


Με τον Αιμίλιο Χειλάκη και την Πεφάνη είχαμε μια ομάδα, τα »Πρόσωπα» που κάναμε παραγωγές, στον κινηματογράφο έχω παίξει στην »συμφωνία χαρακτήρων» της Λουκίας Ρικάκη, έχω παίξει σε σήριαλ σαν ηθοποιός.
Θεωρώ τον εαυτό μου performer και θέλω να είμαι επί σκηνής, το πιο άμεσα δημιουργικό κομμάτι είναι η χορογραφία και η διδασκαλία αλλά εκεί τους μαθητές σου τους φτιάχνεις και μετά φεύγουν, οπότε είναι πιο σκληρό για τον δημιουργό-δάσκαλο.

Στα μαθήματά μου αλλά και στις χορογραφίες προσπαθώ τα πάντα  αλλά για να χορέψει κάποιος είναι και εγκεφαλικό κομμάτι. Ο κάθε άνθρωπος έχει δυνατότητες, ακόμα και ο πιο απαίδευτος, αλλά βάζει μπροστά του ένα »φράχτη» που λέγεται χορογραφία, χορός, άρα κάτι έντεχνο και έτσι »μπλοκάρει» τον εαυτό του και δεν μπορεί να κάνει πράγματα.

Ο καθένας έχει τον χορό μέσα του και μπορεί να εκφραστεί. Μπορεί να κάνει πολύ ωραία πράγματα που θα είναι ενδιαφέροντα, αλλά δεν τον αφήνει ο εγκέφαλός του να το πραγματοποιήσει.

Αυτό που κάνω στα μαθήματά μου, είτε είναι κίνηση, είτε μπαλέτο, είτε χορογραφίες, προσπαθώ με όσους συνεργάζομαι και θα είναι οι εκτελεστές όσων τους διδάσκω, να τους βγάλω από το μυαλό ότι αυτό που κάνουν είναι δύσκολο. Υπάρχει τρόπος να είναι πολύ ενδιαφέρον και τους αποκαλύπτω το σώμα, την ψυχή τους και την έκφρασή τους. Με αυτούς που δεν γνωρίζουν έχω αναπτύξει κάποιους τρόπους, όπως να το εκμαιεύω, σε όσους ήδη γνωρίζουν πέντε πράγματα να τους το αναπτύξω με ένα τρόπο που θα το καταλάβουν και να βγάλω από το μυαλό τους όποιες αναστολές τους κάνουν να μην μπορούν να αποδώσουν το 100% της απόδοσής τους. Όλοι δίνουν λιγότερα και όλο αυτό είναι εγκεφαλικό. »

Όσον αφορά το ενδιαφέρον, από παιδιά και ηλικίες για τα μαθήματα χορού, λέει: »Κυρίως τα κορίτσια συντηρούν αυτό το επάγγελμα, μιας και το έχουν και λόγω της φύσης τους , τα αγόρια κυρίως σε πιο μεγάλες ηλικίες καθώς δεν συμπνέει και η οικογένεια. Υπάρχουν αγόρια που έχουν καλλιτεχνική φύση και πλέον γίνονται ανεξάρτητα πιο γρήγορα.»

Τα μαθήματα πραγματοποιούνται από τον Κυριάκο, στο Θέατρο στον Κύβο, Μαργαρίτη 5, Νέος Κόσμος, Αθήνα, χωρίς την υποχρέωση για συνδρομές, παρά μόνο για το εκάστοτε μάθημα.
Επικοινωνία
e-mail: theatrecube@gmail.com
facebook Group: ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΟΝ ΚΥΒΟ